Votre carrière - Nos opportunités

Quel sera le prochain pas dans votre carrière ?

Vous êtes à l’écoute des opportunités et des ouvertures qui se présentent sur le marché du travail ? Vous souhaitez entreprendre un changement professionnel ou évoluer dans votre parcours et prendre de nouvelles responsabilités ?

Voici les opportunités et ouvertures que nous avons actuellement en mandat. N’hésitez pas à vous y intéresser, à vous porter candidat-e et à prendre contact avec nous. Nous sommes à votre disposition pour répondre à vos questions, vous soutenir et vous accompagner dans la prochaine étape de votre carrière.

Senior Relationship Manager Middle East market

Our client is a highly reputed and well-established international Private Bank in Geneva and Zürich, specialized in Wealth and Asset Management.

To support their team in Geneva, we are looking for

 

Senior Relationship Managers for the Middle East markets

 

Position

In this position, your main responsibility will be to develop actively business by reaching new clients and generate assets in the Middle East regions.

Our client offers a dynamic and attractive professional environment, respecting high standards in ethics and values and focused on excellence, client orientation, and team spirit.

Requirements

  • A large and strong experience in Wealth Management and a proven track record in client management and business development in the Middle East regions: (Saudi Arabia, Yemen, Oman, United Arab Emirates, Qatar, Bahrain, Kuwait, Jordan, Lebanon) ;

  • an effective and active network in the Middle East markets generating prospects and clients;

  • client and service focused with an excellent understanding of product requirements and tax issues;
  • university level required and/or degree like AZEK or CFA;
  • fluent communication skills in English (oral and written) and Arab, good working knowledge in French and German would be an asset;
  • Swiss or UK national (C permit), domicile in Switzerland is required;
  • Swiss or European nationality (C permit), domicile in Switzerland is required.

 

Availability: to be agreed.

If you are willing to meet this challenge and if your profile matches with the defined expectations, please send your application to bgmp@bgmp.ch, to the attention of Mr Yves-André Jeandupeux or contact us by phone +41 22 786 09 19 for any questions you may have.

We guarantee full confidentiality and do not give out any information without the agreement of the candidate.   

Directeur-trice commercial-e

Notre cabinet est mandaté par un groupe international à dimension humaine ayant son siège en Suisse romande et qui est actif dans la production et le négoce de vins et boissons alcoolisées pour la grande distribution ainsi que pour l’hôtellerie et la restauration.

A la suite de la promotion interne du titulaire, nous recherchons son/sa futur-e Directeur-trice Commercial-e

 

Votre mission et vos responsabilités

En tant que membre des cadres de l’entreprise et rapportant directement à un membre du comité exécutif du groupe, vous déterminez la politique commerciale de l’entreprise en collaboration avec la direction.

  • Vous êtes en charge de maintenir et développer les activités commerciales dans les segments (B2B) négoce et distribution au niveau national et cherchez à maximiser le potentiel de chiffre d’affaire et de marge sur le marché.
  • Avec vos équipes, vous commercialisez les vins en les valorisant autant que possible par des produits finis à forte valeur ajoutée (marques).
  • Vous conduisez les équipes de vente et marketing et, en parallèle, assumez la responsabilité de Key Account Manager pour les principaux acteurs de la distribution en Suisse.
  • Vous assurez également la promotion des vins suisses à l’étranger et proposez la politique d’approvisionnement en collaboration avec la direction et les achats.
  • Enfin, en tant que membre de la direction suisse, vous impactez de manière importante le fonctionnement et les résultats de la société suisse.

 

Vos compétences et votre personnalité

  • Vous êtes au bénéfice d’une expérience de management réussie de plusieurs années dans une fonction de direction commerciale, vente ou marketing pour le marché suisse,  spécifiquement orientée dans le négoce du vin, éventuellement F&B.

  • Vous disposez d’un niveau de formation supérieur dans le domaine de la vente et du marketing, associé à une très bonne connaissance de monde viticole en Suisse. Vous maîtrisez la langue française et possédez d’excellentes connaissances de l’allemand, l’anglais est un atout.
  • Véritable leader, vous êtes une personne charismatique qui sait motiver, expliquer, convaincre et donner des impulsions et orientations claires.
  • A la fois dynamique, à l’écoute du marché et des besoins des clients, vous faites preuve d’un fort engagement professionnel et êtes également attaché à des valeurs humaines.

Si vous êtes intéressé/e par cette opportunité et que vous correspondez aux exigences mentionnées, nous vous invitons à nous faire parvenir votre dossier de candidature complet (lettre de motivation, CV, certificats de travail et diplômes) par courriel à bgmp@bgmp.ch.

Nous garantissons une entière confidentialité et aucun dossier ne sera transmis au mandant sans l’accord du/de la candidat-e.

Senior Relationship Manager UK market

 

Our client is a highly reputed and well-established international Private Bank in Geneva and Zürich, specialized in Wealth and Asset Management.

To support their team in Geneva, we are looking for

 

Senior Relationship Manager, UK market

 

 

Position

In this position, your main responsibility will be to develop actively business by reaching new clients and generate assets in the UK regions.

Our client offers a dynamic and attractive professional environment, respecting high standards in ethics and values and focused on excellence, client orientation, and team spirit.

 

Requirements

 

  • A large and strong experience in Wealth Management and a proven track record in client management and business development in the UK market;

  • an effective and active network in the UK market generating prospects and clients;

  • client and service focused with an excellent understanding of product requirements and tax issues;
  • university level required and/or degree like AZEK or CFA;
  • fluent communication skills in English (oral and written), good working knowledge in French and German would be an asset;
  • Swiss or UK national (C permit), domicile in Switzerland is required.

 

Availability: to be agreed.

If you are willing to meet this challenge and if your profile matches with the defined expectations, please send your application to bgmp@bgmp.ch, to the attention of Mr Yves-André Jeandupeux or contact us by phone +41 22 786 09 19 for any questions you may have.

We guarantee full confidentiality and do not give out any information without the agreement of the candidate.   

Head Wealth Management & Business Developer, Zurich

 

Our client is a highly reputed and well established international Private Bank operating like a multi-family office. For the HQ in Zurich, we are looking for a Head Wealth Management and Business Developer, deputy CEO

As a high-quality player in Wealth Management, our client offers a wide array of tailor made solutions in a personal approach to high level international clients, respecting high standards in ethics and values.

 

Position

In this strategic position and as a member of the Executive Committee, your main responsibilities are the following:

  • manage the teams of senior private bankers and relationship managers
  • define the strategy in terms of business development, marketing and segmentation, service offering, and geographical markets
  • develop actively business by reaching new clients and generate assets in the regions and markets where the bank is focused on

 

Requirements

  • you are a trustworthy, loyal and reliable person, with a strong professional commitment and being morally and ethically rigorous in the conduct of business
  • you have a strong entrepreneurial spirit combined with excellent communication and interpersonal skills
  • client and service focused, you have a large experience and deep knowledge in Wealth Management in a Swiss banking environment according to the Swiss laws and the rules of the supervisory authority (FINMA)
  • a proven track record in management position and business development
  • holder of a university degree and/or of an additional degree like AZEK or CFA
  • fluent communication skills in English, French and German (oral and written)
  • Swiss or European nationality (C permit), domicile in Switzerland is required.

 

If you are willing to meet this challenge and if your profile matches with the defined expectations, please send your application to bgmp@bgmp.ch, to the attention of Mr Yves-André Jeandupeux or contact us by phone +41 22 786 09 19 for any questions you may have.

 

We guarantee full confidentiality and do not give out any information without the agreement of the candidate.